مجله قالیشویی پردیس

نحوه شستن فرش پوست

چطور فرش پوست را بشوییم؟

فرش پوست را تنها می‌توان به کمک دست شست و هرگز از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. سعی کنید همیشه با جاروبرقی آن را تمیز کرده و تنها زمانی آن را بشویید که لکه‌ای روی آن پدیدار شده است. به این منظور ابتدا تمام پشم‌های روی فرش را شانه زده تا گره‌های احتمالی برطرف گردند.
در مرحله بعدی مقداری مایع شوینده برای پارچه‌های ظریف را با مقداری نمک حل کرده و به طور ملایم روی لکه میریزیم و آن را ماساژ می‌دهیم. در نهایت آن تکه را با آب ولرم شستشو داده و در نهایت آبگیری می‌کنیم. تمامی مواد شوینده باید از بافت فرش خارج شده و در هوای آزاد خشک شود. از وسایل گرمایشی برای خشک کردن آن استفاده نکنید.

مراقبت‌های لازم از فرش پوست

فرش پوست نسبت به دیگر فرش‌ها تفاوت‌هایی دارد که دارنده آن باید به این موارد آگاه باشد. برعکس دیگر فرش‌ها، فرش پوست زیاد کثیف نمی‌شود و لازم نیست که مدام آن را جارو کرده و یا بشورید. همانطور که خود حیوان نیاز چندانی به شستشو ندارد، پوست پهن شده آن‌ها هم نیازی به خیس شدن مداوم نخواهد داشت و با اینکار عمر آن را کم خواهید کرد.
از طرفی باید حواستان به موهای روی پوست بوده و در صورت نیاز در هفته آن را شانه کنید. بسته به نوع پوست حیوانی که استفاده می‌کنید، لازم است از اسپری‌های نگهداری مخصوص استفاده کرده و یک سری رسیدگی‌های حداقلی را انجام دهید. در صورتی که تجربه قبلی از شستن همچین فرش‌هایی ندارید، بهتر است آن را خیس نکرده و شستشوی آن را به افراد باتجربه بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *