مجله قالیشویی پردیس

نکات پاک کردن لکه هندوانه از روی فرش

چه ماده‌ای برای تمیز کردن لکه هندوانه مناسب‌تر است؟

برای اینکه بتوانید به درستی لکه ایجاد شده از ریختن هندوانه روی فرش را پاک کنید، نیازی به شستشوی فرش به صورت کامل نیست. تنها باید آن نقطه را به سرعت تمیز کرده و از مواد مناسب برای اینکار استفاده کنید. استفاده از مایع ظرفشویی و آب به عنوان یک مخلوط بسیار خوب عمل خواهد کرد. می‌توانید برای تست کردن این موضوع، اول کمی از این ماده را روی قسمتی از فرش که کمتر در معرض دید است امتحان کرده و سپس روی نقطه اصلی استفاده کنید.

در صورتی که رنگ هندوانه بسیار زیاد است و فرش شما نیز رنگ روشنی دارد، می‌توانید کمی سرکه سفید به این مخلوط اضافه کنید تا قدرت پاک کنندگی آن را افزایش دهد. تهیه این محلول در هر خانه‌ای ممکن بوده و مواد مورد نیاز برای ساخت آن همیشه در دسترس است. بهتر است در همان لحظه‌های ابتدایی اقدام به تمیز کردن کنید تا اثر لکه روی فرش باقی نماند.

مراحل تمیز کردن لکه هندوانه از روی فرش

برای اینکه بتوانید به درستی لکه به وجود آمده را تمیز کنید، باید به مراحل گفته شده دقت کرده تا نتیجه مورد نظر را مشاهده کنید. ابتدا باید تکه‌های ریخته شده هندوانه را از روی فرش جمع کرد تا بیشتر از این باعث کثیفی آن نشود. بهتر است از دستان خود استفاده نکنید زیرا ممکن است آب بیشتری از آن تکه‌ها روی فرش چکه کند. مناسب‌ترین وسیله یک قاشق یا حتی یک چاقوی باریک است.

در صورتی که بتوانید بدون تکان زیاد قطعات را بردارید، منطقه لک شده گسترش پیدا نمی‌کند. پس از آن باید آب اضافی داخل فرش را به نحوی خارج کنید. بهترین گزینه پارچه‌های پنبه‌ای سفید است. حال کافی است آن محلول گفته شده را به کمک اسفنج یا یک پارچه تمیز روی ناحیه کثیف شده بکشید تا لکه ایجاد شده از بین برود. از آنجا که محلول شما نیز مایع است، بعد از تمیز کردن باید دوباره آن محل را به کمک پارچه تمیز آبگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *